Neviem, kde skôr začať, čo všetko mi Kenova kniha dala. OK, tak najprv vám preložím zopár citátov, ktorých som si vypísala požehnane.
Existujú dva hlavné poháňače zmeny: technológia a demografia >>> Nová masa ľudí bude používať technológie, ktoré ešte neboli vynájdené, spôsobom akým si nevieme predstaviť v zamestnaniach, ktoré neexistujú.
„Element" je prienik, kde sa stretávajú talent a vaša osobná vášeň. Podmienkami na to sú váš postoj/prístup a príležitosť. Po poriadku to vyzerá asi takto: Mám to! => Milujem to! => Chcem to! => Kde to je?
Jeden z nepriateľov kreativity a inovácií je zdravý rozum.
Inteligencia a kreativita sú pokrvní príbuzní.
Byť „v zóne", znamená byť v hĺbke srdca „Elementu". Pobyt „v zóne" vám dodá energiu.=> Aktivity, ktoré milujeme nás napĺňajú energiou, keď sme fyzicky vyčerpaní. Činnonsti, ktoré nemáme radi nás môžu vyšťaviť za pár minút, aj keď ich budeme robiť počas vrcholu fyzickej zdatnosti.
Nájdenie „Elementu" niekedy vyžaduje odtrhnutie sa od domácej kultúry a odvahu byť iným.
Štandardizované testy na školách nie sú nič iné len veľký biznis.
Vzdelávanie nepotrebuje reformy, ale potrebuje transformáciu. => nie zmenu učebných osnov, či zmenu spôsobu testovania, ale investovanie do zlepšenia spôsobu učenia a zlepšenie postavenia výnimočných učiteľov.
Veľkí učitelia vždy vedeli, že ich úlohou nie je učiť školský predmet, ale učiť študentov.
Ach, Element bol fakt zážitok, čítaním Elementu som bola „v zóne" toho môjho „elementu."
Môj anglický blog o Kenovej knihe s ďalšími „take aways" a ňou aj inšpirovaný video blog nájdete tu.
Tak čo poznáte ten svoj Element?
P.S.: Tí, ktorí ste ešte nevideli Kenov "super cool" TED prezentáciu o tom Ako školy zabíjajú kreativitu, tak nech sa páči.