reklama

Štyri naj júlové TED videá a o tom akú silu môže mať úprimný blog.

Zdravím mojich čitateľov, hladných po nových informáciách. Moja smečkárska odmlka bola zapríčinená, nepredvídateľnými zázrakmi. Prvé dva júlové ťýždne som strávila v Teheráne, kde ma do slova a do písmena dopravil blog. Blog, ktroý som napísala v máji na mojom anglickom blogu, sa natoľko dotkol rodiny "hlavného hrdinu", že mi kúpili letenku, zabezpečili víza a pozvali ma k nim do Iránu. Dvojtýžďňová internetová "diéta" ma prinútila konzumovať online informácie až po prílete do Dubaja, kde som sa neplánovane ocitla na ceste späť z Teheránu. Včera som venovala svoje celé dopoludnie zameškaným TED videám tohto mesiaca. Dovoľte mi ponúknuť štyri TED kúsky, ktoré ma najviac oslovili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

#1 Elif Shafak: The politics of fiction


Úprimna, inšpiratívna spisovateľka tureckého pôvodu Elif Shafak nás vyzýva, aby sme zbúrali kruhy a steny, ktorými sme sa obkolesili (sociálne postavenie, kultúrne stereotypy, národná identita atď.). Naša predstavivosť sa tým zabíja. Komunity podobných ľudí, produkujú stereotypy a kultúrne getá. Príbehmi, ktoré Elif píše sa snaží urobiť "diery to kruhov, ktoré nás obkolesujú".

#2 Laurie Santos: A monkey economy as irrational as ours

Fascinujúci pohľad na to, prečo ľudia dokážu robiť stále tie isté chyby. Iracionalita nášho správania vysvetlená pomocou pokusných primátov. Energia a vášeň, ktorou Laurie prezentuje svoj výskum je priam nákazlivý.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

#3 Hans Rosling on global population growth

Hans je expertom na nekonvečný spôsob prezentácie dát a štatistík. Tentokrát si pre svoje vystúpenie ako pomocníka nezvolil digitálne technológie, ale krabice, flip-flopky,makety auta, bicykla a lietadla. Pri Hansových prezentáciách sa nemusíte bať, že budete potrebovať kofeín na udržanie pozornosti.

#4 Lewis Pugh's mind-shifting Mt. Everest swim

Príbeh o tom, ako plávanie pod Mt. Everestom zmenilo Lewis-ovu myseľ a spôsob akým sa pozerá na svet. Pomaly je niekedy oveľa rýchlejšie... Pokora viac ako agresivita...

Verím, že ste prežili krásny prvý prázdninový mesiac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ten môj mi stále vyráža dych...

Všetko je možné, stačí keď budete robiť to čo hovoríte a dávať okoliu to najcennejšíe čo máte-vaše srdce.

i.


Ivana Sendecka

Ivana Sendecka

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Konzultantka nielen na digitálne stratégie. S vášňou pre celoživotné vzdelávanie.Tweetuje ako @IvanaSendecka. Zakladateľka NGLS. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu